Antrenament cu greutati VS. Cardio

Cardio sau Fitness?

Cu siguranta ati intalnit sau ati auzit persoane care au fost pentru prima data la sala si erau indecisi ce abonamente sa aleaga … fitness?? …cardio ??… fitness si cardio?

De aceea, propun sa lecturam urmatoarele randuri pentru o “mica doza” de informare si poate cine stie, pe viitor putem scoate din impas pe cineva .

Fitness-ul presupune activitatea fizica prin care se obtine  imbunatatirea si modelarea intregului sistem muscular, dar si a starii generale de sanatate.

Cardio sau Fitness?

Scopul fitness-ului este sa dezolte un  corp sanatos, armonios si vigurors,  cu o masa musculara bine conturata.

Asta se realizeaza printr-un sistem de exercitii si acte motrice, efecutate cu greutati diferite, la aparate sau executate liber. Dar si cu dispozitive si accesorii pe baza de scripeti si parghii.

 Executia acestora se poate realiza din diferite pozitii pentru ca efectul lor asupra corpului sa fie benefic, dar si pentru eliminarea tuturor consecintelor negative .

Obiectivul antrenamentelor cu greutati nu se limitează doar la menţinerea puterii musculare existente si  a unui tonus muscular obişnuit, ci tinde spre o dezvoltare pronunţată a acestora.

Cardio sau Fitness?


Prin intermediul antrenamentului cu greutati, o activitate planificată şi organizată riguros, se obţin modificări progresive semnificative şi în planul dezvoltării funcţiei psihice. Practicantii, având capacitatea de a analiza situaţii, de a rezolva anumite probleme, de a lua decizii şi de a acţiona. 

Datorită practicării fitnessului, se dezvoltă sentimentul de apartenenţă la o echipă, se oferă valorizări acţiunilor personale, a recunoaşterii valorii individului/ei  şi a capacităţii de apreciere şi autoapreciere. Toate acestea fiind elemente importante pentru structurarea imaginii de sine.

Beneficii provenite din practicarea antrenamentelor cu greutati.

  • Cresterea masei musculare
  • Cresterea fortei, a vitezei si a rezistentei (andurantei) musculare
  • Cresterea conditiei fizice
  • Cresterea fortei in jurul incheieturilor, prevenind ranirea
  • Reabilitarea rapida a muschilor dupa raniri
  • Potentiala descrestere a greutatii corporale
  • Imbunatatirea formei si aspectului fizic, postura si coordonare mai buna

Pe langa antrenamentele cu greutati, tot component al  fitnessului  este si antrenamentul de tip cardio (cardiovascuar) care presupune  efectuarea unor activitati ciclice cum ar fi:

  • mersul sau alergatul pe banda,
  •  mersul pe bicicleta,
  • urcatul scarilor sau inotul, toate acestea contribuind la starea de sanatate si la aspectul fizic.

 Multi dintre cei care merg la sala sau practica fitnessul au ca scop principal slabitul. Majoritatea aleg sa faca mult cardio pentru a arde calorii, de aceea sesiunile lungi si dese sunt atat de comune in randul celor care au acest scop. Dar asta nu este asa …

Sugerez sa o luam logic – Cardio sau Fitness?

Pentru a arde calorii ai nevoie de masa musculara (pentru lucru mecanic), deci cu cat ai mai multa masa musculara sau pastrezi masa musculara existenta, arzi mai multe calorii.

 Din numeroase studii asupra activitatii cardio, reiese  ca masa musculara si forta, au scazut pe masura ce durata antrenamentelor  de tip cardio a crescut. Din asta rezulta ca daca faci mai mult, nu inseamna ca e mai bine .

Trebuie sa amintim ca scaderea in greutate, nu inseamna neaparat  slabire. Fenomenul de slabire, presupune inlaturarea surplusului de tesut  adipos, asadar poti scadea in greutate, pierzand apa din tesuturi si reducandu-ti masa musculara,  iar grasimea sa fie aceeasi.

Asta nu inseamna ca antrenamentele de tip cardio au un efect negativ asupra scopului propus. Diferenta consta in durata antrenamentului si frecventa acestora .

Analizand beneficiile celor 2 tipuri de antrenament  sunt de parere ca pentru a eficientiza activitatea fizica, putem concepe un complex de exercitii mai intens si mai eficient(cu greutati) tot intr-o maniera de tip cardio,sub forma unui circuit.

Avantajul antrenamentelor cu greutati este acela ca nu intervine monotonia spre deosebire de cel cardio, in care efectuam doar miscari ciclice (ciclism, inot, alergare).

In concluzie, pentru a da randament maxim avem nevoie, atat de exercitii cu greutati cat si de antrenamente de tip cardio.

La sfarsitul fiecarui antrenament, noi iti recomandam sa iei si o proteina.

Aceasta te va ajuta la recuperarea organismului dupa antrenament si dezvoltarea masei musculare.

PLATINIUM PURE WPC este un supliment nou, a cărei formulă a fost creată pentru a oferi: o creștere mai mare a proprietăților de stimulare, o acțiune mai rapidă, un conținut redus de grăsimi și un nivel ridicat de proteine. Proteina din zer.
Beneficii:
 – o creștere mai mare a proprietăților de stimulare musculară
 – o acțiune mai rapidă
 – un conținut redus de grăsimi
 – un nivel ridicat de proteine

Pe langa un program de antrenament Cardio sau Fitness, poti opta si pentru un supliment pentru accelerarea arderii grasimii.

Fat Burner X3 a fost creat pentru o slăbire eficientă și sănătoasă, pentru a diminua apetitul și pofta de dulce.

Acesta contine:

  1. Crom – 100 μg (250% RDA)
  2. L-tartrat de L-Carnitina – 2100 mg
  3. Extract de ceai verde – 450 mg, din care cafeina, 31,5 mg (doza maximă recomandată zilnic)

Alege Pachetul complet pentru slabire rapida, fara efecte secundare, creat special pentru femei

Alege Pachetul ce te scapa de burta, o combinație de produse eficiente pentru scăderea în greutate, plus de energie, creștere în masă musculară și recuperare.

Antrenor fitness – Morosanu Mihai

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *