Pofta de mancare – Mancatul in exces

pofta de mancare

Pofta de mancare si mancatul in exces:

Mancatul in exces si tulburarile de alimentatie ce constau in mancat excesiv, pot afecta pe oricine!

Pofta de mancare exagerata survine de la unii factori:

                  -Stresul, fluctuaţiile hormonale şi efectul alimentelor foarte dulci pe care le mancam când avem perioade proaste, duc la un fenomen bine cunoscut de către noi toţi: mâncatul excesiv.

Daca mananci in exces poti sa fii supraponderal, obez sau poti chiar sa ai o greutate normala.

Simptomele care pot aparea in aceste cazuri, sunt:

mananci in graba
te simti rau dupa masa
mananci singur
ai sentimente de depresie si lipsa de autocontrol
iti e rusine sa mananci de fata cu altii
tii diete frecvent fara o scadere in greutate pe termen lung

Când deschizi un pachet de biscuiţi şi „nu te laşi” până nu il termini, e foarte probabil să suferi de ceea ce specialiştii au prezentat-o ca fiind o tulburare alimentară cu rădăcini psihice.

De ce alegem dulciurile şi alimentele grase în perioadele stresante?

Stresul pare să ne afecteze şi preferinţele alimentare. Numeroase studii au descoperit că stresul fizic sau emoţional duce la consumarea unor cantităţi mai mari ca de obicei a alimentelor care contin zahar.

Pofta de mancare – Ce provoaca foamea?

Ghrelina, hormonul foamei, stimuleaza apetitul.

Ea atinge nivele maxime inainte de mese, apoi acestea scad in timpul si imediat dupa ce mananci. Dar nu doar ghrelina este factorul care provoaca foame sau decizia de a manca.

Alegem sa mancam din doua motive:

  1. Mancat homeostatic: mancam pentru a avea energie si pentru a mentine sanatatea.

  2. Mancat hedonic: mancam de placere sau pentru a face fata emotiilor puternice.

Pofta de mancare – Cum ne oprim din mancat?

De cele mai multe ori ne oprim pentru ca simtim senzatia de indestulare. Aceasta este perceptia de plin pe care o ai in timp ce mananci, ceea ce te face sa te opresti din mancat.

Indestularea este deseori confundata cu satietatea. Dar nu sunt la fel. Satietatea este perceptia de satisfactie pe care o ai dupa ce mananci sau interesul redus pentru mancare, intre mese; indestularea este perceptia de plin din timpul mesei.

Creierul ia decizii despre foame in functie de nivelele de leptina, aport caloric, absortie a nutrientilor si utilizarea si stocarea energiei (caloriilor).

Apoi, ciclul se intoarce la reglarea productiei de leptina, intr-o bucla care te ajuta sa iti pastrezi balanta energetica in timp.

Daca energia stocata (grasimea) si leptina raman stabile in timp, ai un nivel de satietate mai mare intre mese.

Portiile mai mici sunt indestulatoare. Si rata metabolica ramane ridicata.

Daca nivelele de grasime si leptina scad in timp, se trimite un mesaj catre creier (in special catre hipotalamus) ca trebuie sa prevenim foametea.

Leptina iti informeaza creierul despre cat de multa grasime ai in „rezervele” tale.

Aceste rezerve de grasime de urgenta sunt la dispozitia corpului tau atunci cand alimentatia imediata sau regulata nu este posibila.

Cu cresterea in greutate, comunicarea dintre leptina si creierul tau devine confuza, iar tu dezvolti o rezistenta la leptina.

Aceasta poate duce la o crestere continua in greutate, iar acele kilograme acumulate sunt tot mai greu de dat jos.

Mancatul excesiv

O dieta plina de alimente extrem de gustoase si procesate, care activeaza puternic sistemul de recompensare din creier, pot acoperi semnalul trimis de creier de a ne opri din mancat.

Avem pofta de mancare mereu. Asta inseamna ca toate alimentele procesate, dulci, sarate, cremoase, crocante, contin putini nutrienti.

Acesta fel de dieta impiedica leptina sa isi faca treaba. Duce la inflamarea creierului si la rezistenta la leptina.

Ajungi sa te simti mai putin satisfacut dupa mese si intre mese, vrei sa mananci mai mult si organismul se lupta sa mentina greutatea pe care o castigi.

Mancatul in exces – Cum ne schimbam alimentatia?

  1. Nu sariti peste micul dejun
  2. Consumati alimente solide
  3. Mananca incet si mesteca incet
  4. Consuma Mai multe fibre
  5. Consumati proteine
  6. Fa-ti o rutina
  7. Elimina factorii perturbatori
  8. Incearca sa iti dai seama daca ananci pentru ca iti este foame cu adevarat sau pentru ca e ora la care stii ca trebuie sa mananci?

Daca urmezi o dieta, iar scopul tau este cel de a slabi, noi iti recomandam un izolat proteic din zer, cu ajutorul caruia poti inlocui o masa din zi.

Platinium Pure WPI +92%, proteina izolata, este unul dintre principalii macronutrienti utilizati de organism pentru construirea, repararea si întretinerea tesutului muscular.

Platinium Pure WPI +92 % conține o cantitate mare de aminoacizi cu lanț ramificat (BCAA) spre deosebire de alte tipuri de proteine​.

Se digeră rapid, ceea ce determină o creștere rapidă a nivelului plasmatic de amino acizi și o mai mare sinteză a proteinelor​.

Și pentru că izolatul proteic din zer este plin de aminoacizii BCAA – leucina, izoleucina, valina – aceasta ajută la păstrarea țesutului muscular slab intre antrenamente sau atunci când ținem dietă.

Mancatul in exces

Scapa de pofta de mancare , dar si de kilogramele in plus cu: Pachet slabire Body Line Slim


Alunga pofta de mancare cu CLA 1000mg. Alunga pofta de dulce!

CLA acid linoleic conjugat


Slabeste rapid cu suplimentele nutritive de la Body Line. Inlocuieste 1-2 mese din zi cu o proteina concentrata pentru femei. Nu mai manca in exces!

Slabeste rapid – Slim Pack Body Line pentru femei

 


Citeste si Dieta Body Line si alunga pofta de mancare prin eliminarea carbohidratilor.

Dieta Body Line – dieta rapida si sigura

One thought on “Pofta de mancare – Mancatul in exces

  1. MLS3500 says:

    Sindromul de hiperfagie necontrolata provoaca multa suferinta celor afectati; daca, initial, mancarea ofera o senzatie de satisfactie si consolare, mai apoi declanseaza aparitia unui sentiment de auto-dispretuire, dupa episoadele de mancat in exces. Prin aceasta particularitate, explica prof. Fairburn, BED se deosebeste de simplul fapt de fi mancacios, cand ii dai inainte cu mancatul si te bucuri de mancare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *