Regimul Vegan

Surse de proteine in regimul vegan

Regimul vegan

Incep cu afirmatia ce m-a surprins si pe mine:

Arnold Schwarzenegger este Vegetarian sau Vegan de foarte multi ani!

„Serios Man Food” (cu referire la hamburgerul de vita)

„Vei arata mai masculin cu o bucata de carne in mana!”

„Carnea este pentru barbati!”

Toate acestea sunt doar reclame, nu sunt bazate pe realitate, si o spune chiar Arnold.

James Wilks – luptatorul suprem, este Vegan.

Studiile efectuate peste 5000 de oase, au demonstrat ca si Gladiatorii erau vegetarieni.

In oase se acumuleaza cantitati diferite de strontiu (mineral), in functie de alimentele consumate. Vegetarienii au un nivel ridicat de strontiu, carnivorii au niveluri mai scazute de strontiu.

Gladiatorii erau supranumiti si Hordearii (mancatorii de fasole si orz).

Aceste exemple contrazic orice stim despre nutritie.

Superman…..carne…proteine.

Conor McGregor „The Notorious”, campion mondial la doua categorii, a fost infrant de un vegan, Nate Diaz, ce acceptase lupta inainte cu doar 11 zile.

McGregor este un mare mancator de carne. Carne la fiecare masa, iar inainte cu cateva zile de meci, manca cate doua portii de carne la o masa.

Nate Diaz este vegetarian si spune:

„Mananca-ti legumele!”

Da, stim ca si Arnold avea o replica intr-un film, cand a incasat un pumn de la Stallone: „Lovesti ca un vegetarian!” :)

Dar acestea sunt vremuri cand marii producatori de carne, oua si lapte, aveau influente si controlau tot ce se prezenta despre alimentatie (Nestle, McDonalds, KFC, Danone,etc).

Astazi stim carbohidratii ne dau energie, energie depozitata in muschi sub forma de glicogen.

Carbohidrati in regimul vegan

Daca schimbam balanta si ne luam energia preponderent din proteine (dieta Keto), vor scadea rezervele de glicogen. Prin urmare, ne vom simti slabiti, cu rezistenta scazuta si oboseala cronica. Carnea NU da energie!

De unde vine teoria ca energia vine de la carne si vegetarienii sunt mai slabi?

Istoria ca proteinele animale (carnea) dau energie, este din secolul 19, cand un renumit chimist german a emis ipoteza ca energia musculara provenea din proteinele animale si ca vegetarienii nu rezistau la efort fizic sustinut.

Teoriile lui Liebig au fost atat de populare, incat i-au inspirat si pe cei de la USDA, privind aportul de proteine.

Pe cand stiinta a demonstrat ca teoria era gresita, cu descoperirea ca muschii sunt sustinuti mai ales de carbohidratii din plante, era prea tarziu.

Oamenii din intreaga lume fusesera convinsi de teoria lui Liebig privind carnea si energia.

Erau si exceptii.

Inca din 1908, sportivii vegani castigau primele medalii de aur. Au trecut, spre varsta de 30 de ani, la diete vegane si si-au batut toate recordurile personale. Sa fii olimpic la 30 de ani, inseamna ca esti cel mai batran concurent.

Australianca Morgan Mitchell, iesea dubla campioana la 400 de metri in 2016.

Regimul vegan influenteaza performanta sportiva

Cea mai mare greseala in nutritia sportiva, este ideea ca avem neaparat nevoie de proteine din carne, in loc de proteine vegetale, pentru a fi mari si puternici

De unde provin toate proteinele pe care le obtii dintr-o friptura sau un hamburgher?

Din plantele cu care s-a hranit vaca.

Toate proteinele isi au originea in plante. Toate!

Concluzia? Vacile, porcii si gainile se dovedesc a fi niste intermediari.

Cel mai mare studiu, comparand aportul de nutrient al carnivorilor cu cel al veganilor, a aratat ca veganul obisnuit primeste suficiente proteine, ba mai mult, are un surplus de 70%.

Chiar si carnivorii ca mine, obtin cam jumatate din proteine tot de la plante, dar sportivilor le trebuie mai multe proteine fata de omul de rand.

De exemplu, o ceasca de linte sau un sandwich cu unt de arahide, contine la fel de multe proteine ca 85 grame de carne de vita sau trei oua mari.

Cum ramane cu calitatea proteinelor?

Am tot auzit ca proteinele de origine vegetala ar fi inferioare.

Proteinele sunt lanturi de aminoacizi. Unii aminoacizi nu sunt sintetizati de organism, ei fiind aminoacizii esentiali, pe care trebuie sa-i luam din mancare.

Este fals ca plantele nu au toti aminoacizii.

Stiu ca, daca mancam fasole, impreuna cu orez, avem un echilibru total in aminoacizi, exact ca si la carne.


izolat proteic din zer

PURE 100% WPI – Izolat proteic din zer

Proteina este responsabila pentru aproape orice proces care are loc in interiorul organismului nostru.


Veganii au performante mult mai mari, mai ales cei care fac sport!

Un exeperiment facut de Dr Robert Vogel, presedinte NFL, pentru sanatatea cardiovasculara a concluzionat:

  • Ce mananci inainte de a face sport, iti poate afecta drastic nivelul performantei.

Exista o corelatie intre endoteliu si o masa.

Endoteliul se refera la celulele care aliniaza suprafata interioara a vaselor de sange si a vaselor limfatice, regland fluxul de sange in organism. El stie cand un muschi sau o grupa musculara are mai multa nevoie de sange si se dilatateaza, se largeste.

Cand este afectat, nu se poate largi, nu poate creste fluxul de sange. Astfel se limiteaza performantele sportive.

Sa revenim la subiectii testati: trei fotbalisti de la Miami Dolphins.

  • In prima zi au fost hraniti, doi cu proteine animale (burrito de vita si de pui) si unul cu burrito vegetal, cu fasole.
  • A doua zi, toti au fost hraniti cu burrito de fasole.

Unul dintre ei era vegan de 4 ani, deci a primit burrito vegetal in ambele zile.

La doua ore dupa fiecare masa, li s-au recoltat probe de sange si au fost centrifugate. Celulele sangvine rosii se duc la fund, iar lichidul galbui numit plasma, se ridica la suprafata.

Daca plasma e limpede, sangele nu contine multe grasimi, iar endoteliul functioneaza bine.

  • Prima persoana: buritto cu carne de vita – plasma foarte tulbure; burrito vegetal, plasma foarte limpede.
  • A doua persoana, care este si vegan: plasma perfect limpede in ambele zile, deci grasimea de la avocado nu are aceleasi efecte.
  • A treia persoana: burrito de pui, la fel ca la prima persoana.

Cu aceleasi persoane, s-a mai facut un test foarte interesant, un test de potenta si virilitate.

Cu ajutorul unui dispozitiv montat pe penis, s-a inregistrat debutul erectiei, pentru a vedea efectul unei mese, inainte de culcare.

  • In prima seara le-au dat burrito cu carne organica de vita si pui.
  • In urmatoarea seara, le-a dat buritto vegetal.

Studiul a fost sa se vada erectiile din timpul somnului, o reactivare normala a barbatilor.

  • Prima persoana are o erectie mai puternica cu 9%, iar numarul erectiilor si durata lor, a crescut cu 303%.
  • A doua persoana are o erectie mai puternica tot cu 9%, iar numarul de erectii si durata lor a crescut cu 477%.
  • A treia persoana are o erectie mai puternica cu 14%, iar numarul de erectii si durata lor a crescut cu 312%.

O masa de origine animala, fata de o masa vegetariana, afecteaza circulatia sangelui cu 27%

Plantele au efect invers.

Unele studii arata ca daca beau suc de sfecla rosie inainte de antrenament, subiectii parcurg cu bicicleta distante mai mari cu 22% sau imping la piept cu 19% mai multa greutate.

Persoanele vegane au o recuperare mult mai rapida intre antrenamente. Asta este foarte important.

Proteinele sunt foarte importante. Insa trebuie sa vedem ce fel de proteine ne ajuta organismul sa se reface dupa inflamatie, dupa antrenamente.

In proteinele de origine animala, proteinele contin molecule inflamatorii.

Un singur hamburger poate accelera inflamatia cu 70%. In artere, inflamatia reduce circulatia sangelui, in muschi si articulatii, poate accentua durerea si intarzia recuperarea.

Proteinele vegetale sunt combinate cu antioxidanti, cu substante fitochimice, minerale si vitamine. Datorita acestui fapt, vor reduce inflamatia, optimizand circulatia sangelui si recuperarea.

Antioxidantii se gasesc aproape exclusiv in produsele vegetale, cu pana la 64% mai mult. Chiar si o salata contine mai multi antioxidanti, decat carnea de vita, pestele sau ouale.


Citeste si:


Dupa 3 saptamani de mancare vegetariana, inflamatia scade cu 29%.

Nu doar carnea ne afecteaza, ce si lactatele, oualele, tot ce este de origine animala.

Un studiu facut pe 130.000 de persoane, a aratat ca, 1 miligram de fier hemic (ce se gaseste in carne) pe zi, este asociat cu o crestere de 27 de ori a riscului de boala coronariana.

De exemplu, o chiftea de hamburgher, contine intre 2 si 3 miligrame de fier.

Proteinele din plante, reduc riscul bolilor cardiace cu 55%.

Singura dieta ce inverseaza boala cardiaca este dieta vegana.

Nu este suficient sa schimbam tipul de carne, cu mai mult peste, carne alba, mai multe oua. Nu va ajuta, ba chiar va agrava.

Arnold manca 10-15 oua pe zi si primea zilnic 250g de proteina, deoarece avea 115 kg. Dar ar a imbatranuit si a inceput sa se intereseze, descoperind ca nu este neparat nevoie sa-ti iei proteinele de la animale. Animale moarte cum le mai numeste el.

Dupa schimbarea alimentatie cu cea vegane, colesterolul a scazut la 109, cel mai scazut de cand este el si are 69 ani.

Regimul vegan

Alimentatia ne afecteaza sanatatea. Alege un regim vegan

Cei cu o alimentatie de origine animala, au un risc cu 75% mai mare de deces prematur din toate cauzele. Si un risc de 400-500% mai mare de deces cauzat de diferite forme de cancer: de prostata, de san, de colon si de diabet de tip 2.

  • Proteinele din lactate sunt asociate cu riscul crescut cu 40% de cancer de prostata.
  • O portie sau mai multe de carne de pui, tripleaza riscul de cancer de colon.
  • Nici sistemul nostru dentar nu este facut pentru a sfasia carnea.

Sa nu uitam ca cele mai puternice si rapide animale, sunt cele vegetariene

Alte motive pentru care este bine sa urmam un regim vegan:

  • Vitamina C nu o putem sintetiza. Faptul asta denota cat de mult avem nevoie de plante. Sistemul digestiv la om este mult mai lung, tocmai pentru a digera plantele.
  • Creierul nostru este disperat dupa glucoza. Carnea nu este o sursa buna de glucoza. Cel mai eficient, glucoza se obtine manancand carbohidrati.
  • Soia nu este rea. Nu este adevarat ca este o sursa de estrogeni. Mai degraba alimentele de origine animala, ca puiul, ouale si lactatele, pot avea un impact semnificativ asupra concentratiei de hormoni.
  • Consumul de lapte de vaca poate mari nivelul estrogenilor, la un barbat, cu 26% intr-o singura ora, reducand nivelul de testosteron cu 18%. Cortizolul scade cu 27%.
  • Bananele si cartofii dulci sunt asociate cu scaderea in greutate.

Un consum normal de carbohidrati a adus un plus de 1,3 kg de masa musculara, in comparatie cu dieta ketogenica.

AMINO 6700

Aminoacizii sunt caramizile din care sunt construite proteinele.

Cum afecteaza consumul de carne, mediul inconjurator

Guvernele si marile companii, creaza confuzii in randul oamenilor. Nimeni nu te vrea sanatos. Pastilele rezolva o problema si ataca altele.

Totul este o industrie. Este o mare legatura intre procesatorii de carne, lapte si oua si firmele de medicamente. Plus ca media iti ofera zilnic cate un nou regim alimentar.

Cam trei sferturi din terenul agricol din lume este folosit pentru zootehnie, cu costuri imense pentru biodiversitate.

Care este principala cauza a distrugerii habitatului? Sectorul zootehnic.

Zootehnia, lactatele, ouale si piscicultura folosesc 83% din terenul arabil al lumii, dar ofera doar 18% din caloriile omenirii.

Animalele sunt veriga intermediara, consumand in medie de sase ori mai multe proteine decat produc.

Cu peste 70 de miliarde de animale consumate anual, cultivarea nutreturilor necesita suprafete de teren imense. Una dintre cauzele majore ale despaduririlor.

Ea necesita si cantitati enorme de apa. Un hamburgher este produsul a 2400 de litri de apa. E foarte multa apa.

Mai este poluarea apelor.

In USA, dejectiile de la animale, sunt cu 50% mai mari decat a intregii populatii de pe glob, poluand rauri, lacuri si apa freatica.

Zootehnia produce tot atata poluare, cat o fac masinile, avioanele, navele, etc.

Sa finalizam cu un studiu efectuat pe un grup de pompieri: Dupa doar 7 zile de regim vegan, colesterolul lor mediu a scazut cu 21%, iar la unele persoane chiar si cu 110 puncte, de la 262 la 152. Fantastic.

„Daca le spui oamenilor sa nu mai manance carne, te trimit la plimbare” – o spune tot Arnold.

„Cine esti tu sa-mi spui mie ce sa mananc?”

Citeste bine acest articol si cele ce vor urma si actioneaza, pana nu este prea tarziu!

Incercati sa o lasati mai usor cu carnea, consumati doar o data pe saptamana, la inceput. Apoi, incercati sa o eliminati complet din meniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.