Tipuri de carbohidrati – cum sa slabim si la care dintre carbohidrati renuntam

tipuri de carbohidrati

Tipuri de carbohidrati (una dintre cele trei grupele majore de nutrienti care furnizeaza calorii, celelalte doua fiind proteinele si grasimile).

Tipuri de carbohidrati – Carbohidratii se gasesc intr-o multime de alimente: legume, fructe, leguminoase, lactate, seminte, tuberculi, cereal, dar si alimente procesate din aceste ingrediente.

Fiecare produs care provine din plante, contine carbohidrati deoarece carbohidratii sunt original sursa de alimentare a plantei.
Carbohidratii contin 3 elemente: carbon, hidrogen si oxigen. Carbo se refera la carbon si hidrati la apa, o combinatie de hidrogen si oxigen. Fiecare gram de carbohidrat, furnizeaza 4 calorii de energie.
Multe alimente sunt amestecuri, cum ar fi o mare parte dintre seminte, leguminoase si lactate. Acestea contin toti cei trei macronutrienti, dar atunci cand vorbim in general de legume, fructe si cereale, ele contin in principal carbohidrati.
Carbohidratii se mai numesc glucide sau zaharuri si sunt substante nutritive care au in principal un rol energetic (peste 50% din totalul de consum energetic al unui organism).

tipuri de carbohidrati

Carbohidratii se clasifica in:

– glucide cu absorbtie rapida – determina descarcarea rapida de glucoza in sange, implicit si cresterea glicemiei cu eliberarea secretiei de insulina. Dintre acestia fac parte: sucurile dulci, dulciurile, mierea de albine.
– glucide cu absorbtie lenta ce necesita un timp mai indelungat pentru a fi digerate si astfel descarcarea de insulina se produce mai lent. Aici putem include: legumele, fructele, cerealele integrale.

Pastele, painea si dulciurile pot fi incadrate in categoria carbohidratilor? Tipuri de carbohidrati

Intalnim doua tipuri de carbohidrati: simpli si complecsi.
Painea, pastele si dulciurile sunt carbohidrati rafinati si procesati. Carbohidratii rafinati si procesati, mai poarta si denumirea de carbohidrati simpli deoarce se digera rapid din cauza lipsei fibrelor alimentare.
Acestia pot fi: painea de orice fel, cerealele, pastele, dulciurile si alimentele si bauturile cu zahar adaugat.
Acestea intra la categoria de „carbohidrati nesanatosi” ce ingrasa mai mult decat alte forme de carbohidrati.

Carbohidratii simpli au molecula mai simpla si nu este nevoie sa fie descompusi prin digestie, ei absorbindu-se rapid si dand un raspuns insulinic puternic.
Problema este ca dupa acest raspuns insulinic, nivelul din sange scade mai mult decat este necesar.
Monozaharidele sunt cei mai simpli carbohidrati, formati dintr-o singura molecula, cunoscuti si ca zaharuri, utili in recuperearea imediat de dupa efort.
Alternativa acestor carbohidrati simpli, o reprezinta carbohidratii integrali, care sunt in mare parte proveniti din plante si contin fibre alimentare.
Mai poarta numele si de „carbohidrati complecsi”, pentru ca se digera mai lent si inca contin fibrele.
Carbohidrati complecsi sunt legume, fructe, grane, tuberculi, oleaginoase, seminte. Aceste alimente sunt catalogate deseori ca sanatoase si care nu ingrasa atat de tare.
Polizaharidele, cunoscute si drept carbohidrati complecsi, ar trebui sa constituie cea mai mare parte a carbohidratilor din alimentatie.
Legaturile complexe ale acestora, fac digestia mai lenta, asigurand suportul energetic pe perioade mai lungi de timp, nefavorizand depunerea de grasime.
Glicogenul este sintetizat in organism pentru a asigura depozitele de glucide.
Carbohidratii complecsi din alimentatie sunt descompusi in glucoza, care apoi este recombinata formand glicogenul, care este depozitat in muschi si ficat.

tipuri de carbohidrati

                                      Tipuri de carbohidrati
De care avem nevoie? Carbohidratii simpi sau complecsi?

In mod general avem nevoie mai mult de cei complecsi. Asta nu inseamna ca cei simpli nu sunt buni. Doar ca avem mai putina nevoie de ei.
Motivul este ca carbohidratii complecsi contin mai multe fibre, vitamine, minerale si fitochimicale.
Carbohidratii simpli au tendinta sa fie mai mult procesati. Sa nu uitam ca laptele contine carbohidrati simpli. Alegem sa il consumam pentru ca avem nevoie de calciul si vitamina D. Nu trebuie sa eviti toti carbohidratii simpli. Secretul este sa fie intr-o cantitate moderata si sa citesti cu atentie eticheta.

Carbohidratii ingrasa?

Kilogramele in plus, apar atunci cand mananci mai multe calorii decat arzi.
Carbohidratii rafinati si cei cu zahar adaugat, din cele doua tipuri de carbohidrati, sunt cei mai problematici din acest punct de vedere, pentru ca sunt bogati in calorii si foarte gustosi, facand usor supraconsumul lor.

Care este cantitatea de carbohidrati pe care ar trebui sa o consumam?

In general, o persoana care face sport si vrea sa creasca in masa musculara are nevoie de 2-6 grame de carbohidrati pe kilocorp pe zi.
Pentru regimurile de slabire necesarul este 0,5-2 grame pe kilocorp pe zi.
Aceste cifre pot varia in functie de tipul somatic (ectomorfii au neveoie de mai multi carbohidrati), intensiatea antrenamentului si alti parametri.
In general, carbohidratii se regasesc in proportie de 20-50% in totalul caloriilor.

Exista si diete care presupun o canitate foarte mica de carbohidrati(25-50g pe zi), dar se compenseaza prin cresterea cantitatii de grasimi. (Tipuri de carbohidrati)
Alimentele care contin carbohidrati ar trebui sa aduca in dieta si fibre, minerale, vitamine, antioxidanti, fitonutrienti, enzime.
Pentru asta, sursele trebuie sa fie cat mai putin procesate: legume si fructe, cu mai putine produse de panificatie, zahar rafinat sau alte inventii ale industriei alimentare.
Se pare ca pancreasul are o capacitate limitata de a produce insulina, deci cu cat mananci mai putini carbohidrati cu atat va putea produce insulina mai mult timp. Cand pancreasul este epuizat si nu mai produce insulina, se instaleaza diabetul si bolile asociate.

                                Tipuri de carbohidrati
Este adevarat ca carbohidratii provoaca diabet de tip 2?

Diabetul de tip 2 pare a fi provocat de o combinatie intre exces de grasime si sedentarism.
Diabetul apare atunci cand corpul nu poate procesa cum trebuie hormonul numit insulina, produs de pancreas.
Insulina controleaza glucoza din sange pe care o stocheaza fie ca glicogen, in muschi si ficat, fie ca grasime in tesutul adipos.
Carbohidratii nu cauzeaza in mod direct diabet de tip II, dar dietele bogate in carbohidrati procesati si rafinati sunt legate de ingrasare si contribuie la problemele legate de insulina, mai ales cand exista si lipsa activitatii fizice.

Cand este indicat sa mancam carbohidrati?

Dimineata sau in prima parte a zilei, ai mai multa vointa. Daca urmezi o dieta saraca in carbohidrati, sa pastrezi carbohidratii pentru mai tarziu este in avantajul tau, bucurandu-te de ei cand resursele de vointa iti sunt reduse, adica spre seara.
Sa mananci carbohidrati la cina, iti permite sa faci o prioritate din a manca la micul dejun proteine si grasimi, ceea ce iti seteaza favorabil neurotransmitatorii pentru intreaga zi.
Si in final, pentru sportivi sau cei care se antreneaza foarte intens, carbohidratii sunt foarte importanti dupa antrenamente pentru refacerea rezervelor de glicogen din muschi.
O sursa suficienta de carbohidrati, o detine suplimentul Platinium Gun 41.
Pe langa cele 41 de ingrediente de top pe care le contine, pentru acest gainer s-a folosit si Carbo-Loader – Palatinose (cel mai bun carbohidrat cu asimilare lentă, premiat), Platinium Gun 41 are in compozitia sa, proteina de 5 tipuri, dar si carbohidrați cu asimilare lentă și rapidă pentru transportul substanțelor în mușchi – 50.950 mg/100g

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *